Saturday, January 10, 2015

REVIEW : SABUN SOLO SKINCARE

Salam..



Ingat tak aku penah citer pasal sabun solo skincare kat entry sebelum ni???

Hari ni nak review sikit bagus @ tak sabun ni??

Aku ade tulis aku beli sabun solo skincare ni tuk si hasif...
Aku boleh katakan lepas pakai sabun tu kudis2 kecik kat kaki, tangan & badan die ade sedikit kering..
Sebelum tu kudis tu merah2  + berair...
Gatal nampak berkurang..
Kurang menggaru la tgk si hasif ni..

Mula2 aku cube pakai sabun tu and stop sapu minyak habbatus sauda..
Saje nak tengok keberkesanan sabun tu..
Tapi aku tetap tak puas hati..lepas beberape hari aku sapu balik minyak habbatus sauda tu lepas mandi..
Tapi mase mandi tu aku tetap gune sabun tu..
Kesannye lebih bagus kalo guna dgn minyak habbatus sauda..

Ni kudis kat tangan hasif lepas 4 hari gune sabun solo skincare 
Kudis dah kering sikit..dah ade kuping2 yg bole kopek tu..
Kalo sebelum ni kudis2 tu berair dan merah2..


Sabun solo skincare ni aku ade jugak cuba sendiri pakai..
Kesannye kulit jadi lembut sangat...aku suke..
Pastu kulit badan jadi lebih cerah & sekata...
Bau memang superbbb..aku suke...bau serai wangi...
Memang rase segar sangat lepas mandi..
Ni aku tak tipu memang betul tau...

Tapi yg tak bestnye sabun ni cepat lak abisnye..
Aku pakai 2 org je ngn hasif...
Aku tak berape igt berape hari..tp +- 1minggu lebih je kot...

Pastu aku try pakai kat kepale sbgai shampoo..
Sebab kepala aku ni suke sgt gatal..#bukan sebab ade kutu ye..
Tapi sebab aku perasaan kepala aku ni ade kelumumur tapi jenis yg halus2 tu...pastu berminyak sikit...maybe tu sebab kulit kepala suke nau gatal2 tambah2 kalo cuace panas + berpeluh..

Ok aku citer ape kesannye lepas aku pakai sabun ni kat kepale..
Serius gatal kat kepala tu hilang..
Tapi tak bestnye rambut tak lembut cam kasar gitu..
Faham tak aku ckp ni..hihi
Ala kalo korang pakai shampoo kan rambut jadi lembut + tak kusut kan..
Tapi sabun ni tak la jadikan rambut lembut sampai bole libas2 ke depan ke belakang macam dlm iklan shampoo tu..

Tapi aku agak la kan kalo pakai conditioner lepas pakai sabun tu ok kot..
Maybe bole try lain kali kalo aku beli lg sabun solo skincare ni..

Tapi buat mase sekarang aku tak beli lagi sabun solo skincare..

SEBAB???

Sebab husband nak cuba jual SABUN HABBATUS SAUDA dlm mase terdekat ni..
So aku nak cube SABUN HABBATUS SAUDA ni dulu..
Since kitaorang satu family dah gune MINYAK HABBATUS SAUDA dan kitaorang dah jual MINYAK HABBATUS SAUDA ni pun so aku rase SABUN HABBATUS SAUDA ni mesti elok..
Ok tak nak judge awal2 dulu..nanti aku try dan aku review kat blog ni..

Ni la bentuk SABUN HABBATUS SAUDA tu..
Kami akan jual Insyaallah paling awal pun dlm minggu depan..
So sudilah kirenye like page aku Kedai Online Mrs Tuah..






No comments: