Saturday, February 7, 2015

REVIEW : Shampoo Himalaya Anti Dandruf

Salam..

Hari ni nak citer pasal rambut gugur...
Lepas bersalin hasif 3 tahun lepas rambut aku gugur bagaikan juara..
Macam2 shampoo aku gune...
Tapi hasilnya tetap macam tu jugak...

Aku syak rambut aku gugur sebab kelumumur..
Kelumumur aku ni jenis halus2 camtu..
Kulit kepala aku pun berminyak pastu ade mase2nye kepala aku akan gatal sangat..
Terutama bile berpeluh...

Dulu lepas bersalin hafiy aku penah jugak alami masalah rambut gugur teruk ni..
Pastu mase jalan2 kat Jalan Tar aku jumpa org jual shampoo..
Shampoo tu botol warna purple..
Dulu popular shampoo ni..
Shampoo tu memang bagus..
Sekali aku pakai terus rambut tak gugur dah..

Sekarang aku cube cari balik shampoo purple tu tp dah takde org jual..
Satu ari aku jumpe iklan kt FB jual shampoo purple tu..
Aku pun beli sebab aku tahu shampoo tu bagus & dah lame aku cari..
Bile pakai shampoo tu tak sama macam aku beli dulu2..
Dan yg tak bestnye rambut aku still gugur wpun abis satu botol aku gune..
Kalo dulu sekali je gune terus settle masalah rambut gugur aku..

Bile tak berkesan aku terus tak beli shampoo purple tu..
Lepas tu sibuk kat FB kate shampoo botol hijau bagus...
Aku pun nak cube la...
Aku kalo nak beli sesuatu barang ni aku akan google sampai puas ati betul ke bagus barang tu..
Aku akan cari testimoni sebanyak mungkin..
Lepas dah google tgk testimoni macam shampoo hijau ni bagus..
Aku pun beli..harga shampoo hijau ni bole tahan mahal la pada aku...
2 botol aku gune shampoo tapi tak berkesan apa2 pun kat rambut aku..
Rambut langsung tak menunjukkan akan berhenti gugur..huhu...
Aku dah fed up so aku stop beli..
Dah la mahal tp tak berkesan...
Kalo mahal tp berkesan berbaloi gak beli...
Aku tak nak la mention shampoo hijau tu shampoo ape..
Korang cube la teka ye..
Maybe shampoo hijau yg tak sesuai ngan rambut aku..
Ngan rambut korang maybe sesuai..

Lepas tu aku dh pening nak beli shampoo ape..
Last aku beli je la shampoo Sunsilk anti dandruf..
Hasilnye langsung takde..
Rambut aku makin berkelumumur ade la..

Satu hari aku terbace kat blog Namee Roslan pasal review shampoo himalaya ni..
Die pun alami masalah rambut gugur disebabkan kelemumur jenis halus2 cam aku gak..
Lepas die pakai shampoo himalaya rambut gugur kurang..
So aku pun tekad g beli shampoo himalaya tu..
Aku pun dh cube google pasal shampoo himalaya ni..
Ramai blogger yg pakai puas hati..
Tu yg buat aku tak sabar2 nak beli & cuba shampoo himalaya...

Aku syak rambut gugur aku tu disebabkan kelumumur jadi aku beli Shampoo Himalaya Anti Dandruf..
Lepas pakai 2 kali rambut aku Alhamdulillah dah kurang gugur..
Kulit kepala pun dah tak gatal2 cam selalu...
Kulit kepale pun dah tak berminyak..
Kelulumur pun dah takde...
Sukeee sgt shampoo himalaya ni..
Bau pun wangi sangat..

[Gambar sumber google]


So kalo korang ade masalah rambut gugur, kelulumur, kulit kepala gatal dan berminyak aku suggest korang guna shampoo himalaya ni..

2 comments:

Alin Marlini said...

macam best je...nak try jugaklah sb lately ni byk plak rmbt gugur...tq

Unknown said...

Bl kt mn?