Sunday, February 22, 2015

Pagi yang INdah

Salam...

Ada yg dah keje ke hari ni??? hihihi
Aku cuti lagi tau hari ni..hahahaha..ketawa memerli ni..hahaha..

Seronok betul pagi ni..rase macam emak2 sangat tau..
Ari ni hafiy dah naik sekolah...
Pagi2 lagi kul 5.30 pagi dah bangun masak sarapan merangkap bekal tuk hafiy..
Biase kalo aku keje pun pukul 5.30 pagi ni jugak la aku bangun..
Tapi bangun tu terus sibuk mengiron baju keje aku..
Kemas buku sekolah kalao aku tak sempat buat malam sebelum tido..
Pastu mandikan hafiy, pakaikan die baju. pastu aku lak mandi..buatkan susu haifa & hasif..
Senang kate bile time keje mmg kelam kabut hiruk pikuk la pagi tu..

Tapi pagi ni rase sgt indah jekkk...
Takde kelam kabut, terkejar sana, terkejar sini..
Bangun terus siapkan bahan tuk masak..
Tgh dok kat dapur tu tetibe hafiy turun..eh senang pulak die bangun pagi ni..
Selalu kene kejut..
Tinggalkan jap benda nak masak tu g mandikan hafiy dulu..
Pakaikan hafiy baju..
Pastu kemas buku kat beg sekolah..
Sekali tengok eh ade keje sekolah die belum buat..nasib baik sikit je..
Suruh die siapkan..
Sementara tu aku g masak..
Dah siap masak bagi hafiy makan..

Pastu sementara tunggu van sekolah sampai aku sapu2 sikit mane yg patut..
Basuh2 pinggan..kemas dapur..
Pastu terus keluar tunggu van sekolah kat depan umah..
Sambil2 tu sapu2 kat depan umah..
Nasib baik tunggu depan umah..
Van sekolah tu laju je ingatkan anak aku ni tak sekolah kot..
Bile die ternampak kelibat aku ngan hafiy dok kat depan pagar tu terus die brek cepat2..
Nasib la kalo tunggu van tu kat dalam umah tunggu dia pin pin tekan hon memang kene tinggal la hafiy tak ke sekolah...

Lepas hafiy g sekolah terus masuk umah lipat kain baju..
Pastu sidai kain..
pastu bagi haifa ngn hasif bekpes..
Aku pun bekpes sekali..
Kemas bilik tidur..
Pastu dah bole rehat update blog..hihihi..

Bestnye la kalo hari2 macam ni..
Rase cam nak berhenti keje lak..
Eh??




No comments: