Saturday, March 3, 2012

buat buku pink..

minggu lepas ari selase check up peknen n wat buku pink la kan....kebetulan ari nie dtg tuk check haifa...alang2 terus check peknen...lgpn peknen dah nak masuk 6bln masih lg lum wat buku pink...bebel gak nurse tu coz lmbt dtg wat check up..tmbh lak bile check tekanan darah rendah (HB n BP aku rendah) n nurse kate aku anemia mase peknen...tgk buku mase peknen kan haifa pun aku ade mslh yg same...pastu kene lak jarak peknen kali ketige nie sgt dekat dgn kelahiran ank kedua...nurse suggest pasni merancang jgn smpi peknen terlampau dekat sgt....bebel la nurse tu kan..act tuk kebaikan gak sebenarnye...

patut la kdg2 aku rase tetibe cam pening2, sesak nafas n rase nak pitam...mggu lepas mase dlm kelas fizik tgh dok ngajar tetibe rase tak bole nafas, rase nak tumbang n satu badan berpeluh...terus berhenti ckp tetibe n tarik nafas dalam2...waktu tu rase cam dah nak tumbang dah...terus minum air kosong n dok rehat dlm 15minit baru ok...baru bole smbg ngajar balik...

dan yg lebih menakutkan nurse bgtahu kalo ade mslh HB n BP rendah nie kandungan senang gugur n mase bersalin bole tumpah darah....ooo seriau la pulak dgr...so nurse suggest makan byk2 makanan yg bole tmbh darah....pastu mkn pil tmbh darah tu (ape namenye ek??)...

esoknye rabu kene dtg lak tuk amik darah....ingatkan dtg tuk amik darah jek..skali kene minum air gule skali..wooo nie yg sekse nie...kene minum air gule yg manissss sesgt...uii rase nak muntah n pening2 satu badan...nak pengsan ade gak..ye la dr mlm dah suruh puase smpi la bih krg kul 10 lebih..mahu tak menggigil satu badan...dgn tak mkn nye..dgn loye sbb air gule tue lg...rase cam dah nak MC ari tue...tp memikirkan ptg tue pukul 2 kene g JPWP tuk taklimat pengurusan berat badan murid so tak jadik MC...

tapi pe pun pasni kene elakkan minum air berkafein n makan makanan tinggi zat besi...ooo aku tak nak 2mggu lg dtg HB n BP aku masih rendah...seriau memikirkan bahayenye...

No comments: