Monday, September 14, 2009

sakit gigi...waaaa...

lum nak citer psl bandung lgk yek coz gambo lum ditransfer ke laptop so cam xbest ar nak wat entry kan kalo takde gambo...so citer psl perkmbgn skang dulu...
bulan pose ni mmg menduge betol...mcm2 sakit yg dtg...dlm mggu kedua pose pas blk dr bandung aku demam+muntah+cirit birit..ni ar akibat org yg main melantak jer makanan kt sane dgn lahapnye...keracunan makanan jdknye...demam 4 ari..cirit-birit 2mggu (lame ko aku cirit birit...setiap 1 jam aku akan sakit perut dan membuang)..
pas dah elok cirit-birit, aku kencing berdarah lak...mak aik mmg sakit ko time nak membuang air kecik...tanye2 ngn mak n kawan2 diaorg bgtau mgkin kencing kotor...kurang minum air masak..ye ar bulan pose ni mane nak minum air masak nyer..buke je kompem air berais punye saye balun..pastu sahur ade ar segelas je aku minum air kosong pas minum air teh panas...tu pun nak kasik jgn rase manis melekat kt tekak saye ni...dlm 2 ari gak kencing berdarah ni baru hlg...tu pun setelah aku meminum air kosong sampai nak termuntah dr mase buke sampe la sahur..saye tak minum lgsg air manis k..
dan semalam n ari ni aku sakit gigi lak...aduh berdenyut toksah nak ckp ar..smlm kt sekolah muke aku pun dah cam tempe basi..sakit ko..nyut..nyut..hajat ati nak cabut jer gigi yg sakit tue..tp kalo jupe dentist waktu sakit camni takde nye die nak cabut terus..kompem dier bg ubat dulu...jd saye takde ar g klinik check gigi nie...malam td pasal dah tak tahan sgt suruh adik saye g beli ubat thn sakit kt klinik..pas mkn pil tu rase krg sket sakit tue...skang ni saye tgh dok menahan sakit gigi...
Ya Allah, banyak tul dugaan yg aku kene tempuh sepjg bulan pose thn nie..mcm2 sakit..takpe2 Allah nak hapuskan dose saye ar tu kan...byk sgt dose saye ni gamaknye..
k chow cin cau..

No comments: